Då 2013 blir 2014

Publicerad 2013-12-31 23:59:00 i Vardag,

När detta inlägg publiceras så sitter jag förhoppningvis och käkar en god middag med ett härligt gäng någonstans i Malmö där jag kommer fira mitt nyår. Detta är alltså ett förinställt inlägg.
 
 
 Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade till Stockholm och lämnade därmed Norrland, Umeå, familj och släkt. Kom till ett stockholm som gav mig ny energi. Har hittat vad jag vill göra i framtiden och vad jag vill utbilda mig till. Har växt en hel del som människa och insett att jag klarar så otroligt mycket mer än vad jag tror. Jag ska inte säga att det enbart varit en dans på roser det här året för vist har det funnits många stunder då jag bara velat lägga mig ner och skita i allting. Jag har fått förmånen att jobba med ishockeyn mer regelbundet. Det efter en otroligt fin VM upplevelse. Den gemenskap och gjädje vi byggde inom gänget kommer jag nog aldrig glömma. Att turneringen fick ett otroligt bra slut förgyllde ju bara upplevelsen ännu mer. 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Då 2013 varit ett rätt känslosamt år för mig så önskar jag mig ett lungt 2014. Att alla mina nära och kära ska få vara friska och må bra. Även att jag själv ska hitta tillbaka lite mer till mig själv och kunna satsa till 110% på det jag vill göra. Hoppas ocksåt på fler extra jobb och att jag får en tillvaro som inspererar mig. Samt att jag kommer in på den utbildningen jag vill gå så jag kan fortsätta bo och utväxlas i den underbar miljö som Bosön är. 

 Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att
minnas? 
19/5: Dagen då VM finalen spelades och satte punkt för en helt otrolig upplevelse. Inte bara att det var VM final och att Sverige vann guld. Utan det satte punkt för en otrolig resa som jag alltid kommer bära med mig. Komemr aldrig glömma den.
23/8: Dagen då jag tog mina väskor och flyttade till Stockholm för att plugga. Ett av dem största besluten på väldigt länge i mitt liv. Ett beslut jag aldrig någonsin kommer ångra. 
 
Vad var din största framgång 2013?
Att jag vågade ta steget ut ur tryggheten och faktiskt följa mitt hjärta och satsa på Stockholm och plugget. Det var inget självklart val men så här i efterhand så är jag så otroligt tacksam för det valet jag faktiskt gjorde. Det har gjort att jag vuxit som människa på ett helt nytt vis. 
 
Största misstaget under 2013? 
Det största misstaaget jag gjort under 2013 är helt klart att jag låtit folk påverkat mig negativt. Det har stundtals förstört en hel del för mig. Att det nästan fick mig att ge upp allt och återvända till Norrland och Umeå. Att påverkas så starkt att jag nästan gav upp min dröm och mitt mål. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det som utan tvekan gjorde mig mest glad var när jag i slutet av året fick veta att min kära älskade fina underbara farfar klarat sin kamp på mot cancer. Det var ingen lätt höst att vara 65mil i från och veta vilken kamp han gick där hemma. Tror det är få personer som berör mig så som min älskade farfar gör. 
 
 Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om oron och ångesten varit mindre hade jag nog haft ett riktigt toppen år. Men mycket släppte där i slutet i och med farfars besked. 

 Vad fick dig att må bra?
Det som fick mig att må bra var all kärlek jag fick av många runtomkring mig. Att man aldrig behövde känna sig ensam utan att det alltid fanns någon där som gav en en klapp på axeln. Flytten fick mig att må bra. Stog och stampade på samma ställe lite och viste inte riktigt vad jag ville. Nu vet jag lite mer i alla fall vad jag vill. 

 Högsta önskan just nu?
Att 2014 är året där jag får glänsa och visa mina starka sidor. Att jag även får saker som inte fungerat att fungera. Att jag ska kunna fokusera 110% på saker som är roliga och som jag brinner för. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela