Stockholm i mitt hjärta

Publicerad 2014-06-21 11:05:00 i Vardag,

Fick höra att jag inte ska vara så fixerad vid att flytta tillbaka till Stockholm. Det finns andra städer att flytta till. Det handlar egentligen inte om Stockholm som stad det handlar inte om att bo i en storstad. Det handlar om trygghet. För den tryggheten jag byggt på dem 9 månanderna jag bodde där nere går inte att beskriva. Den tryggheten att ha folk runt om sig som bryr sig till 100%. Det finns folk där nere som praktiskt taget blivit som min andra familj. Det är en rätt konstig känsla att Stockholm, staden som varit min ort i ca 9 månader känns mer rätt än Umeå som varit min hemstad mina första 21 år på jorden.
 
Tror att detta har med dåtid och framtid att göra. Umeå för mig är dåtid och Stockholm för mig är framtid. Att få börja om ooh få en nystart. Den nystarten är bara i en inledningsfas.
 
TIll alla mina underbara vänner som står där för mig i alla lägen vill jag bara säga ett varmt å hjärtligt  tack. Ni förstår inte hur mycket det betyder för mig och vad det gör för mig. Allt från folket på hockeyn, folk jag träffat inom skolan och andra. Ni är anledningen till att jag verkligen vill återvända till 08-land. Tror verkligen inte ni kan förstå vilken påverkan ni har på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela