Linus Söderström - En hjälte både på och utanför Isen

Publicerad 2015-12-31 13:57:59 i Vardag,

Bild källa: http://cdn.viasatsport.se/wp-content/uploads/thumbcache/86ad5e307c603498da585e732e36a5f2_966x_c_q75.jpg?src=https%3A%2F%2Fviasport-media.s3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fproduction%2Fse%2F2014%2F12%2Fsoderstrom.jpg&w=966&h=&c=1&q=&convert=1&token=86ad5e307c603498da585e732e36a5f2
 
 
En människa som berört mig på många plan. 
 
Det här är en människa som jag vill lyfta. Inte bara för hans insatser nu under Junior VM där han varit grym och där han mot USA, kom upp till en riktigt monster för dem Amrikanskaspelarna. 
 
Det jag vill lyfta fram är det inslaget som Linus medverkade i Tv4. Det inslaget där han berättade om sina diagnoser, Asperger och ADHD.  Diagnoser som jag själv också växt upp med. Jag är i dag 25år gammal och jag hade behövt någon som Linus i min uppväxt. Någon som visar på att det går. Att det går att trots att Asperger är en diagnos som innfattar svårigheter att sammspela med andra personer så kan man lyckas i en lagidrott. Vill rikta ett tack till dig. Ett tack för att du lyft ett ämne som inte ofta får så stor plats i media. Samt ett tack för att du visar att det går. För jag kan nästan lova att du fått ett helt gäng nya supportar som kikar på dig och ser : Kan han så kan jag. 
 
Idrotten måste utbilda ledare att se och ta hand om dessa individer på ett anpassat sätt. För jag vet att det inte krävs speciellt mycket för att dessa individer ska lyckas. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela