Politik och idrott hör inte i hop

Publicerad 2014-02-09 15:33:00 i Mina åsikter,

Så här i OS tider sitter jag och funderar över en sak som blivit rätt uppenbart i och med att OS går i Ryssland. Deras anti gay lagar har som alla veta blivit rätt så uppmärksammat. Med all rätt då det i mina ögon är helt knasigt att folk inte ska få leva sina liv precis som dem själva vill och samtidigt kunna vara stolta över det.
 
 Det som jag vill komma fram till i detta inlägg är kanske framför allt att jag tycker det är väldigt synd att det idrottsmässiga på någotvis kommer i skym undan. Ryssland har ju allas blickar på sig för tillfället pga OS men ändå får deras regering så mycket uppmärksamhet. Hoppas nu när spelen är i gång att fokuset kommer ligga på tävlingarna och prestationerna. 
 
Jag har själv jobbat på stora internationella mästerskap (ishockey VM) och med egna ögon sätt exempel på att idrottens arenor kan bli en plats för något helt annat.  För mig hör inte idrott och politik i hop av den enkla anledningen att idrott ska vara en folkfest för alla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela