Att älska sitt lag

Publicerad 2015-04-25 12:47:00 i Vardag,

 
 
Det finns för mig bara ett lag som tar upp den platsen i mitt hjärta. Ett lag som jag kan känna för. Så kommer det nog alltid att vara.  Det senaste dagarna/dagen har det gått en massa diskutioner på det verse forum. Detta i och med att Växjö Leakers blev svenska mästare.  Det som var det mest frekventa som diskuterades var hur vida man kan "heja" på något annat lag när ens egna lag åkt ur. Kommer aldrig heja på något annat lag och jag kommer aldrig känna för något annat lag, men kan forfarande tycka att det är roligt och bra för Svensk ishockey att det var växjö som tog hem det. Visa röster höjdes också över att det är dåligt för hv71 med en smålandskonkurent. Men egentligen är det väl konkurens som gör oss bättre? Viljan å strävan att vara bäst. 
 
Och i mina ögon är man ingen dåligt supporter eller en svikar för att man tycker det är roligt att ett annat lag tog hem guldet. Tror att man måste se det ur ett större perspektiv. Vad är bra för svensk hockey?
 
Jag älskar ishockey och jag älskar mitt lag. Hatet bland supportrarna är vad jag anser en utav det största hoten mot våran idrott. Det ska vara folkfest att gå på ishockey. 
 
I min värld är en riktigt supporter en människa som i stundens nederlag kan kolla sina motstånadre i ögonen och säga: Grattis i dag var ni starkare. Varför egentligen försöka hitta ursäkter för att det blev som det blev? Man får helt enkelt ta med sig det man gjort och blicka fram mot det som komma skall. 
 
SHL säsongen 2014/2015 är här över, Grattis växjö Leakers till SM-guldet. Hoppas på att guldet 2016 stannar i Småland, men på andra sidan. För hv71 kommer komma igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela