Idrott för alla

Publicerad 2015-05-19 12:44:00 i Vardag,

I går satt jag och lyssnade på en väldigt bra diskution som var med på P3 morgonpasset. Länken finns här. Tycker det är en väldigt viktigt fråga.  
 
Idrotten är en fråga som alltid har varit viktigt för mig. Lika så att den ska vara öppen för alla. Oavsett läggning, kön, funktionshinder, etnisitet, religon, samhällsklass eller annat. Och man ska även få vara med och vara med på sina egna vilkor och att man ska vågar vara sig själv. 
 
Jag brinner verkligen för att alla ska få vara med på sitt sätt. Alla ska få chansen att få vara med. Idrott är något som alla ska få ta del av.  I dag kan jag tycka att det inte är så inom alla idrotter. Idrott ska inte vara en köns eller klassfråga. Idrott ska vara nåt alla som vill ska få ta del av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela