Då energi är på botten

Publicerad 2022-07-12 14:30:00 i Vardag,

I bland bjuder livet på små utmaningar kan man säga. I bland kan mammalivet vara smått kämpigt också. 
 
Som i dag energin hos mig har riktigt varit i botten. Samtidigt som Emilia fortfarande har lite feber och Tindra gärna som har energi så det räcker och blir över och far runt som ett riktigt yrväder. 
 
Det är inte dessa stunder man känner sig som en toppen mamma direkt. Det blir kanske lite mer tid framför barnpgoramen än det brukar va. Men jag är också bara människa. Det är inget som förändras bara för att man blir mamma. 
Det är då man får försöka hämta energi och ta vara på den glada energin Tindra sprider i dag. 
 
Det blir i sådana här lägen också väldigt kännbart att man är ensamstående och inte riktigt har någon att lämmna över till. Det finns ingen att säga det är faktistk dina barn med till. Det finns liksom ingen man kan kräva att dem ska ta ööver då man har dåligt med energi. Missförstå mig rätt mina föräldrar har tjejerna väldigt ofta men det är då dem vill det och inget jag direkt kan kräva. 
 
 
Nu passar vi på att ta en liten vila då Emilia sover en extra nap i vagnen. Satte Tindra i sin säng så får hon ha lite vakenvila där medans jag också tar en lite vakenvila och försöker ladda lite energi en stund. 
 
Vi får se vad mer dagen har att erbjuda. Tror att vi eventuellt ska ta ett bad i badtunnan lite senare. Vi ska även äta god middag. Oxfile och ungsrostad potatis.
 
Så ska verkligen försöka ändra på känslan jag har just nu. Jag måste hitta det som ger energi samt utplånab det som tar onödig energi. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela