Städ och handlar dag

Publicerad 2022-07-13 15:21:00 i Vardag,

I dag har det varit lite sämre väder här så vi har haft en dag då vi fokuserat på att städa och handla och fixa lite. Sådant som är nice att få gjort så man slipper göra det då vädret är bra. 
 
Jag och pappa åkte i väg och fixade några ärenden på förmiddagen. Tindra fick följa med. Så mysigt att göra lite olika saker med dem i bland. Emilia fick stanna hemma med mormor sin. 
 
Sen då vi kom hem städade jag och mamma lite medans pappa va ute med tjejerna en sväng, eller ja Tindra fick forsätta sova i bilen medans Emilia sov i vagnen. Efter det har vi bara ätit lunch och lekt och busat inomhus. Nu är pappa ute på fisketur och tejjerna är ute med mamma på dagens promenad. Jag passar på att ta igen mig lite då jag känner mig rätt sliten just nu. 
 
 
 
Senare i kväll blir det hemagjord pizza till middag och Sveriges EM match på tvn. Så skönt att den börjar 18:00 i kväll. 
 
Jag har blivit en sådan människa som gärna går och lägger mig tidigt sen tjejerna kom. Hemma är det ofast så att jag ligger kvar i sängen efter jag nattat tjejerna. 
 
Nej nu ska jag fortsätta se serier och ta det lugnt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela